Friday, December 30, 2011

BBT????(Part 1)

As salam......

Muingkin ada antara rakan2 TTC Chek pernah dengar pasal BBT ni.Bagi yang tak tau tu... mai Chek nak habaq mai....BBT tu stand for Body Basal Temperature.Tau dak pasai BBT ni???.Aper tujuannye???...heehhhh....Camni la...

BBT nie sebenarnya ada kaitan dengan peningkatan hormon dalam badan kiter.

Faedah BBT.
  1. Dapat mengenali tubuh badan dengan lebih baik.
  2. Dapat mengenalpasti bilakah waktu subur
  3. BBT juga boleh menolong membantu Dr menganalisa masalah

Oleh kerana BBT hanya boleh dicatat menggunakan termometer tertentu, termometer tersebut boleh didapati di mana-mana farmasi berhampiran.



Ini lah rupa bentuk BBT termometer...jenama OMRON 

2 comments:

  1. mase mule2 saye BBT saye pakai termo biase je.. termo jename watson.. da 3 4 cycle buat pakai termo biase baru pakai termo omron yg mcm dalam pic tu.. yg bezenye cume omron 2 titik perpuluhan.. termo biase 1 titik perpuluhan.. takde beze pon suhu yg kite ambil dari 2 2 jenis termo.. cume kalau termo biase 36.5.. omron akan jadi 36.52.. tu je.. tambah 1 lagi angke.. kire kalau termo omron die lebih accurate la.. tu je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. @ MRSfie...tq atas perkongsian info...salam perkenalan.

      Delete